Går du runt med en trasig Samsung helt i onödan? Att laga sin Samsung är faktiskt enklare och billigare än vad många tror, det är helt klart billigare att reparera än att köpa en ny. Vi utför reparationer av alla befintliga modeller av Samsung.
De vanligaste reparationerna är för sprucken skärm eller ett dåligt batteri. Men även problem vid vattenskador, fram och bakkamera, högtalare, mikrofon, laddport och mer avancerade fel som kräver lödning.
Vi ser till att din mobil får vara med ett bra tag till, bra för plånboken och bra för miljön!
Är du osäker på vilken modell du har så kan du kolla under inställningar; om telefonen. Där ser man enhetens namn. Man kan även kolla efter modellnumret på baksidan av telefonen, t.ex. SM-G980F.
Hittar du inte din modell?
Det går självklart bra att kontakta oss eller komma förbi butiken så hjälper vi dig!
Priset på reparationen beror på vilken modell den är. Nedan visas de vanligaste Samsung-modellerna som vi utför reparationer på.
Det viktigaste är ändå att inse att bara för att du har köpt en teknisk pryl, så är du inte automatiskt en expert på den. Det är helt okej! Viktigast för dig är väl ändå att grejerna fungerar, och gör dom inte det, kom in till oss så kan vi tillsammans hitta en lösning!
Hos oss gäller ”inga frågor är för dumma”. Ett av våra viktigaste mål är att du som kund ska ha förtroende för oss och våga komma till oss med din teknik och dina tekniska frågor.
Vi hjälps åt att hitta en lösning för just dig!
Butikens öppettider:
Måndag-Fredag
10-18
Lördag
12-16
Butiken är fylld med nya och renoverade mobiler, surfplattor och datorer. Men även tillbehör så som laddning, skal, skärmskydd, datorväskor och tillbehör till smarta hem.
Vi på TekniCare är helt transparenta mot våra kunder om vilka reservdelar vi använder. Förtroendet vi har fått från våra kunder är grundläggande för oss eftersom vi är stolta över vad vi gör och vad vi har att erbjuda. Vi erbjuder flera lösningar men det är alltid du som kund som bestämmer hur och om du vill gå vidare.
Är priset det mest relevanta för dig som kund? Då kan du känna dig trygg när du besöker oss då vi alltid erbjuder dig det bästa priset. Har du fått ett lägre pris på motsvarande reparation så matchar vi priset. Reparationen ska dock kunna utföras samma dag inom det geografiska området med postnumret Växjö.
Om du som kund inte väljer att reparera din Samsung hos oss tar vi ut en felsökningsavgift på 198kr för att täcka tid och kostnader vi har lagt på själva felsökningen.
Men väljer du att reparera hos oss bjuder vi självklart på felsökningsavgiften!
Vi på TekniCare bryr oss om miljön och kvalitet även i valet av reservdelar.
I alla våra skärmreparationer har vi valt att endast använda originalskärmar från Samsung.
Billigare alternativ har undersökts med efter en rad kvalitetstester, har dock resultatet varit så pass oregelbundet att vi har beslutat att inte reparera Samsung med andra skärmar än original.
Det viktigaste för oss är att vi kan erbjuda reservdelar med kvalitet.
Har din Samsung dåligt batteri? Tråkigt men sant så klassas ett batteri i en Samsung som en förbrukningsvara och håller runt två år från första laddningen, eller när batterihälsan ligger under 85% och man känner att man behöver ladda ofta. Vi byter ditt batteri till ett som motsvarar originalbatteriets kapacitet. Så du kan fortsätta använda din mobil som förut.
Hur man använder sin mobil kan dock påverka batteriets livslängd. En Samsung är inte gjort att utstå stora temperaturskillnader utan fungerar som bäst i rumstemperatur. Solsken eller minusgrader påverkar därför batteriets livslängd negativt och batteriet kan slitas ut i förtid. Vi rekommenderar inte att du laddar din mobil under natten. Dels för att det är en brandrisk eftersom mobilen alstrar värme under laddningen men även för att det sliter onödigt på batteriet. Ladda istället upp batteriet så mycket du hinner på kvällen för att fortsätta laddningen nästa dag.
Vi på TekniCare erbjuder 12 månaders garanti på utbytt del vid reparationer, eller reparerad del vid lödningar. Observera att detta gäller endast den utbytta delen och inte hela produkten. Vätskeskador eller vätskeskadade enheter lämnas ingen garanti.
Garanti för varor och produkter täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därför gäller inte garantin vid fel som uppstår vid egen förändring av varan så som funktion, utseende, ombyggnad, uppgradering m.m Kvitto gäller som garantibevis.
TekniCare erbjuder inget öppet köp på begagnade produkter och brutna förpackningar.
Butiken befinner sig mitt i Växjö City, 3 minuters gång från stationen. Klicka här för att se en karta!
Vi vill finnas där för dig när du behöver oss! Varesig du är privatperson eller företag. Därför har vi generösa öppettider. Men det går självklart att kontakta oss även utanför dessa öppettider!